Skip to main content Skip to local navigation

Teaching and Learning 21st Century Competencies in French: Resilience, Collaboration and Creativity

The world of education is entering into a new pedagogical paradigm that seeks to prepare students for an uncertain, changing, connected and complex future. The definition of new outcomes, the 21st Century Competencies –or Global Competencies–is the first step to transforming learning in schools (Quinn et al., 2020). According to Fullan et al. (2017), the following six competencies are the necessary attributes of the 21st century leaders: character (encompassing resilience, compassion and learning to learn), citizenship, collaboration, communication, creativity and critical thinking. The process of practicing these competencies through meaningful, relevant and even world changing projects leads to a truly transformative learning experience called “deep learning” (Fullan et al., 2017). Within a linguistic and cultural minority context, it is all the more important to empower future agents for transformative change.

Check our program and register by clicking here


Enseignement et apprentissage des compétences du 21ème siècle en français : résilience, collaboration et créativité

Le monde de l’éducation a basculé dans un nouveau paradigme pédagogique qui vise à préparer les étudiant·e·s à un avenir incertain, en évolution constante, hyperconnecté et complexe. La définition de nouveaux objectifs d’apprentissage – les compétences du 21e siècle (ou compétences globales) – est la première étape vers la transformation de l’apprentissage en salle de classe (Quinn et al., 2020). Selon Fullan et al. (2017), les six compétences suivantes sont celles d’un leader du 21e siècle : savoir faire montre d’un caractère fort (résilience, compassion et capacité à apprendre), savoir exercer sa citoyenneté, savoir collaborer, savoir communiquer, être créatif et avoir l’esprit critique. Aider les apprenants à développer ces compétences grâce à des projets significatifs, pertinents et pouvant même changer le monde, ne peut que mener à une expérience d’apprentissage véritablement transformatrice, “l’apprentissage en profondeur” (Fullan et al., 2017). Bien outiller les étudiants, futurs agents de changement de notre société, est particulièrement important dans un contexte linguistique et culturel francophone minoritaire. 

Pour consulter le programme et vous inscrire, cliquez sur ce lien

 

 

 

 

 

 

Hourly Schedule

New Day

Date

Mar 26 2022
Expired!

Time

8:45 am - 8:00 pm

Organizer

Glendon
QR Code